Klachten of complimenten

Wij staan altijd open voor verbetering

Wil je ons een compliment geven, of vind je dat we iets beter hadden kunnen doen? In beide gevallen horen wij het graag. Jouw ervaringen helpen ons om onze kwaliteit te verbeteren en klachten in de toekomst te kunnen voorkomen.

Waar kun je terecht?

Je kunt je compliment of klacht het beste rechtstreeks vertellen aan degene die daar verantwoordelijk voor is. Wil je dat niet, dan zijn er verschillende andere mogelijkheden zoals een klachtenbemiddelaar, de PVP, geschillen- of de klachtencommissie.

Klachtenbemiddelaar

Onze klachtenbemiddelaren Sophie van Gent en Mascha Scheepers zijn de eerste aanspreekpunten. Zij kunnen een onafhankelijke/bemiddelende rol aannemen t.o.v. een persoon/team waar de klacht over gaat en zodoende beoordelen of de klacht intern met de betrokken personen opgelost kan worden. Zo kom je op een snelle en informele manier in gesprek met de juiste mensen. Mocht het op deze manier toch niet lukken, of wil je liever iemand buiten de organisatie spreken over een klacht, weten zij de juiste wegen:

  • PVP (helpdesk ‘landelijke organisatie patiënten vertrouwenspersoon’ 0900 444 8888)
  • Klachtencommissie
  • Geschillencommissie

Hoe een klacht wordt behandeld, lees je hier in het klachtenreglement.

Klachtenformulier

Of bekijk hier het klachtenformulier.

Hoe zijn de klachtenbemiddelaren te bereiken?