Staf Momentum

Ondersteunende diensten

GGZ Momentum heeft een aantal diensten welke ondersteunend zijn m.b.t. de zorg die wij leveren. De medewerkers in de ondersteunende diensten werken niet direct in de zorg. Ze ondersteunen de zorg op diverse manieren. De ondersteunende diensten zorgen ervoor dat de zorg goed verloopt, ze ondersteunen alle uitvoerende zorgprofessionals binnen GGZ Momentum, of ze adviseren en ondersteunen de Raad van Bestuur.

  • Raad van bestuur
  • Bedrijfsvoering
  • Financiën
  • Personeelszaken
  • Communicatie
  • Onderzoek & kwaliteit

Bellen met GGZ Momentum

Bel ons

073 – 204 80 20

Routebeschrijving GGZ Momentum

Adres en Route

Oranje Nassaulaan 20-22, 5211 AX

Mailen met GGZ Momentum

Email

Stuur ons een bericht

Ondersteunende diensten

“Ik mag met trots vertellen dat er binnen GGZ Momentum kansen worden geboden en er wordt geïnvesteerd in personeel. Het is een leerinstituut die open staat voor ontwikkeling en persoonlijke groei en waar ontplooiing een centraal begrip is, maar nog belangrijker een veilige plek waar je gewoon jezelf mag zijn.”

Stef Couwenberg (HR Manager, GGZ Momentum)

Monique van Rooij

Bestuurder

Monique

Mijn naam is Monique van Rooij en sinds mei 2011 werk ik bij GGZ Momentum.

Na mijn studie International Business, waar met name de harde en bedrijfsmatige kant van organisaties werd belicht, heb ik de Master Strategisch Personeelsmanagement afgerond om me ook in de zachte kant te verdiepen.
Door een toevalligheid ben ik in de GGZ terechtgekomen. Dit werkveld sprak me enorm aan en na werkzaamheden bij verschillende GGZ-instellingen en adviesbureaus ben ik in mei 2011 bij GGZ Momentum gestart. Hier heb ik de combinatie van ondernemerschap, autonomie en betekenis gevonden.

Persoonlijk, dichtbij en betrokken… Vanaf dag één heb ik dat gevoel gehad bij GGZ Momentum.
Samenwerken in een gemotiveerd en gedreven team met een warm hart naar cliënten. We veroordelen geen mensen, stellen niet wat goed of slecht is, stoppen niet in hokjes, maar proberen mensen te helpen om te leren gaan met hun problemen. Het gevoel te geven dat ze er niet alleen voor staan en zichzelf mogen zijn. Zonder pretenties.

Mijn ondernemingszin is bij GGZ Momentum goed van pas gekomen. Het is behoorlijk pionieren, maar samen met alle mensen die bij GGZ Momentum werken is het een inspirerende en uitdagende omgeving om producten te ontwikkelen, nieuwe locaties te zoeken, nieuwe doelgroepen aan te spreken en nieuwe relaties te leggen. De dochterorganisatie in Zuid-Afrika is een goede combinatie met mijn internationale aspiraties. Ondernemerschap en autonomie staan voor iedereen hoog in het vaandel.

Mijn uitdaging ligt in de doelstelling om de persoonlijke benadering en de hoge kwaliteitsnormen binnen Momentum tot uiting te laten komen in efficiënte en betaalbare zorg. Met als basis zelfsturende teams en kleinschaligheid van locaties in tijden van grote financiële druk.

Ik ben er trots op dat ik deel uit mag maken van een mooie instelling en dat we als team GGZ Momentum ontwikkelen, professionaliseren, laten groeien en haar zorg aanbieden aan iedereen die dat nodig heeft.

Carlijn Jansens-Harkema

Bestuursassistente

Carlijn

Carlijn Jansens-Harkema

Joris van den Munckhof

DBC- / Facturatie

Joris

Joris van den Munckhof

Stef Couwenberg

HR-Manager

Stef

Ik ben Stef Couwenberg. Na mijn studie bedrijfseconomie te hebben afgerond ben ik enkele jaren werkzaam geweest binnen de zakelijke dienstverlening (accountancy en IT).

Vervolgens heb ik de overstap gemaakt vanuit het bedrijfsleven naar de zorg en heb mezelf verder mogen ontwikkelen binnen GGZ Momentum. Na een aantal jaren de rol van casemanager te hebben vervuld is mij een kans geboden om het personeelsmanagement op te zetten. Tevens volg ik naast mijn werk ook een deeltijdstudie Human Resource Management. Ik mag met trots vertellen dat er binnen GGZ Momentum kansen worden geboden en er wordt geïnvesteerd in personeel. Het is een leerinstituut die open staat voor ontwikkeling en persoonlijke groei en waar ontplooiing een centraal begrip is, maar nog belangrijker een veilige plek waar je gewoon jezelf mag zijn.

Ans van der Heijden

HR-adviseur

Ans

Ans van der Heijden

HR-adviseur

Farah

Farah Chtari

Sam

HR-adviseur

Sam

Medewerker personeelszaken

Ernada

Ernada Masic

Bibiche van Berkel

Jurist

Bibiche

Bibiche van Berkel

Bob Beerens

Communicatie

Bob

Mijn naam is Bob Beerens en woon in ‘s-Hertogenbosch. Op jonge leeftijd mijn vader verloren, wat ik pas op latere leeftijd echt een plekje kon geven. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik lang heb geworsteld om mij veilig en vertrouwd te voelen bij nieuwe mensen. Later uitte dit zich in o.a. prestatiedrang, gezien willen worden en alles willen aanpakken wat op mijn pad kwam.

Het positieve punt hiervan is, is dat ik mijn gevoel en energie kon stoppen in het maken van muziek (ik was aangenomen bij de Rockacademie als gitarist). Na deze studie ben ik de opleiding Digitale Communicatie gestart in Utrecht (want het werken met computers en Google was ‘hot’ in die periode). Na het afronden van deze studie kreeg ik een baan aangeboden als marketing en communicatiespecialist binnen een ‘snelle’ club. Heel mooi en succesvol allemaal, maar al snel merkte ik dat het behalen van sales, targets en strakke deadlines tegen mijn gevoel in ging. Hier haalde ik geen voldoening uit.

Ik ben eigenlijk van jongs af aan nieuwsgierig naar alles wat met muziek en sporten te maken heeft. Voor mij was het een optelsom om erachter te komen dat de opleiding tot fysiotherapeut mijn volgende stap zou worden. Wat een gave tijd was dit! Veel nieuwe vrienden leren kennen en vervolgens gestart als fysiotherapeut/communicatie persoon in Eindhoven. Uiteindelijk heb ik hier 2 jaar als fysiotherapeut en communicatiespecialist gewerkt. Vervolgens kwam via een bekende van mij GGZ Momentum op mijn pad. Meteen na het eerste kennismakingsgesprek was ik om!

Sinds augustus 2019 verzorg ik de communicatie voor GGZ Momentum. Het prettige aan het werken bij Momentum vind ik dat veel bespreekbaar is, het delen van kwetsbaarheid een kracht is en het de weg is naar persoonlijke groei en ontwikkeling. Dit geldt niet alleen voor cliënten, maar ook voor collega’s onderling.

Naast mijn werk word ik blij van de katten, gitaren, mijn vriendin, vrienden en familie, sporten en nog veel meer.

Magali de Vries

Creatieve vormgeving

Magali

Ik ben Magali de Vries. Na mijn studie Grafische vormgeving en Fontys Communicatie heb ik op een aantal reclamebureaus gewerkt. Als projectmanager heb ik talloze mooie projecten begeleid maar het was ook een stressvolle baan. Daarnaast had ik al vanaf mijn 17e een serieus eetprobleem waar ik op een gegeven moment zelf niet meer uitkwam. Het werd me te veel. Ook kreeg ik als gevoelsmens steeds meer last van de stress. Ik heb intensieve hulp gezocht in de vorm van een vierdaagse dagbehandeling. Die periode was erg zwaar maar heeft me wel erg geholpen om om te gaan met mijn kwetsbaarheden en valkuilen. Maar ook om te leren hoe ik mijn grenzen kan en moet aangeven. Ik ben niet genezen van mijn eetstoornis maar het is door therapie wel beheersbaar geworden.

Vijf jaar geleden ben ik bij GGZ Momentum begonnen. Mijn eerste doel was de vertaling van de visie in de uitstraling van de communicatie-uitingen. Het moest dus een laagdrempelige, warme sfeer krijgen. Want zo ervaar ik Momentum.

Je krijgt binnen de organisatie alle mogelijkheid om je ambities waar te maken. Zo kun je werken met plezier en passie. Je doet iets waar je achterstaat en wat je graag doet. Dat zorg goed aansluit op de cliënt en dat naasten en familie intensief worden betrokken, is belangrijk in de weg naar herstel.

Ik weet als geen ander hoe hoog de drempel kan zijn om hulp te zoeken maar ik heb ervaren dat het me alleen maar beter heeft gemaakt als mens en dat ik me weer fijn voel. Dat is iets wat ik ook andere mensen van harte gun.

Lukas de Graauw

Onderzoeker & kwaliteitsmedewerker

Lukas

Ik ben Lukas de Graauw. De bachelor Algemene Sociale Wetenschappen en de master Jeugdstudies heb ik gedaan aan de Universiteit van Utrecht. Tijdens mijn studie werd mij al snel duidelijk dat onderzoek doen mij erg aanspreekt en dat ik grote interesse heb in de ontwikkelingen binnen de geestelijke gezondheidszorg.

Na mijn afstudeerstage bij GGZ Oost Brabant in Oss, heb ik een jaar een werkervaringsplaats gekregen als projectondersteuner bij het Doorbraakproject ‘Vroege Psychose’. Tijdens deze mooie ervaring werkte ik nauw samen met het Trimbos instituut, waar ik na deze periode een half jaar als onderzoeksassistent heb gewerkt.

Na mijn afstuderen heb ik vanaf juli 2014 met veel plezier parttime op het secretariaat van GGZ Momentum in Nijmegen gewerkt en heb op deze manier de organisatie goed leren kennen.
Vanaf maart 2017 ben ik werkzaam als wetenschappelijk onderzoeker bij GGZ Momentum.
Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor alle onderzoeksvoorstellen, lopend en nieuw onderzoek binnen alle locaties van GGZ Momentum. Tevens ben ik de contactpersoon voor implementatie van de ROM en begeleid ik stagiaires van de Radboud Universiteit tijdens hun onderzoeksstage.
Een half jaar later kwam daar ook de rol van kwaliteitsmedewerker bij. Dit betekent o.a. dat ik de verantwoordelijkheid draag voor de contacten met HKZ en NEN.

Binnenkort zal de Momentum Academy starten, waar ik ook werkzaam zal zijn.
GGZ Momentum ervaar ik als een organisatie waar kansen geboden worden om jezelf te ontplooien.

Jan Huijskens

Financial controller

Jan

Jan Huijskens

Wendy van der Heijden

Financieel medewerker

Wendy

Wendy van der Heijden

Financieel medewerker

Saskia

Saskia Leijtens

Specialist Zorginkoop

Henny

Henny Duine

Karin

HR-adviseur

Karin

~ Karin van Amelsvoort

Kevin

Applicatie beheerder

Kevin

~ Kevin van Berlo

Raad van bestuur

De raad van bestuur is eindverantwoordelijk voor de algemene gang van zaken, beleidsvorming en beleidsuitvoering van GGZ momentum en bestaat uit 2 personen. De leden leggen verantwoording af aan de raad van toezicht.

  • Monique van Rooij (bestuurder)
  • Carlijn Jansens (bestuursassistente)

Bedrijfsvoering

Een diagnose-behandelcombinatie (dbc) – tegenwoordig beter bekend als DBC-zorgproduct – is een code van negen cijfers die iets zegt over de inhoud van het totaal aan zorgactiviteiten (diagnostisering, behandeling en controles). Met andere woorden, aan de hand van de DBC krijgt men informatie over het totale behandeltraject.

  • Joris van den Munckhof (DBC- en facturatiespecialist)
  • Henny Duine (specialist zorginkoop)

Financiën

Onze financiële afdeling houdt zich bezig met het verzamelen, controleren en verwerken van gegevens. Deze afdeling werkt nauw samen en bestaat uit momenteel 3 personen.

  • Jan Huijskens (financial controller)
  • Wendy van der Heijden (financieel medewerker)
  • Saskia Leijtens (financieel medewerker)

HR/Personeelszaken

Het HR team maakt deel uit van de ondersteunende diensten (tactisch en operationeel) en werken dienstverlenend en faciliterend naar alle locaties, en sturend en richtinggevend waar nodig. De afdeling HR/personeelszaken is verantwoordelijk voor het optimale verloop van het opleidings- en scholingsproces van de instelling en haar samenwerkingspartners. Zij werken veelal projectmatig, aan de inhoud en uitbreiding van het in- en externe scholingsaanbod van de Momentum Academy en maken zich hard voor de kansen en mogelijkheden op het gebied van persoonlijke en professionele ontwikkeling van medewerkers.

  • Stef Couwenberg (HR-manager)
  • Ans van der Heijden (HR-adviseur)
  • Farah Chtari (HR-adviseur)
  • Ernada Masic (stagiair personeelszaken)

Communicatie & Creatieve vormgeving

Onze communicatieafdeling is over het algemeen verantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van het communicatiebeleid, alsmede voor het adviseren over de te voeren communicatiestrategie. De afdeling communicatie zorgt ervoor dat de meest passende informatie op de juiste manier bij onze cliënten en werknemers terecht komt. Dit wordt gedaan door middel van flyers, folders maar ook de informatie op onze website.

  • Bob Beerens (Communicatie en aanspreekpunt website)
  • Magali de Vries (Design / Flyers en folders)

Onderzoek en kwaliteit

GGZ Momentum wil de best mogelijke zorg aan haar cliënten bieden. Wij proberen op zoveel mogelijk manieren de kwaliteit continu te verbeteren. Dat doen we door middel van interne en externe opleidingen en onderwijs, supervisie, intervisie en vakgroepoverleggen. Ook wordt veel aandacht besteed aan verschillende vormen van onderzoek in samenwerking met meerdere universiteiten.

  • Lukas de Graauw (Onderzoeker & kwaliteitsmedewerker)

Openingstijden

Maandag 08.30 – 17.00 uur
Dinsdag 08.30 – 17.00 uur
Woensdag 08.30 – 17.00 uur
Donderdag 08.30 – 17.00 uur
Vrijdag 08.30 – 17.00 uur

Contact

Heb je een vraag aan ons?
Neem contact op: 073 – 204 80 20