Je kunt soms zo genieten van de natuur of van het actief bezig zijn. Het is niet alleen fijn, maar ook goed voor je. Natuur maakt ons creatiever en vermindert stress. Een wandeling helpt wanneer je donkere gedachtes en gevoelens hebt. Lichamelijke beweging helpt om je hoofd leeg te maken, een dag af te sluiten of juist te beginnen.

Wil jij iets bijdragen?

Een community door en voor elkaar! Alle tips en ervaringen die jou helpen in jouw proces zijn welkom. Dit kun je mailen aan de community: community@ggzmomentum.nl.

Wandelen

Wij weten allemaal dat bewegen nodig is om fysiek gezond te blijven. Maar wist je dat het ook heel wat mentale voordelen heeft? Wandelen (en bewegen in het algemeen) verbetert niet alleen je humeur, het vermindert ook stress, depressieve klachten en angst. Heb  je ideeën over samen wandelen, al je ideeën zijn welkom. Mail ons op bovenstaand e-mailadres.

Hieronder vind je enkele websites met mooie wandelroutes in Nederland:

Boswandelingen

Op zoek naar een wandelroute in het bos? Bekijk hier 10 van de mooiste korte en lange wandelroutes die je naar de mooiste plekjes brengen. Heb je een beetje geluk? Dan kom je wellicht onderweg ook nog eens mooie bosdieren tegen zoals een eekhoorn, een specht of een ree.

Wandelroutes in Nederland

In Nederland is het heerlijk wandelen. Met onze vele natuurgebieden is er voor ieder wat wils. Of je nu wilt wandelen over de zandduinen, over het strand, door het bos, ons land biedt het allemaal.

Trainen voor wandelen

Wandelen hoort bij een gezonde levensstijl. Ben jij een beginnend wandelaar? Op het internet zijn er veel tips te vinden om optimaal van wandelen te kunnen genieten. Om fit en gezond te blijven is het belangrijk om voldoende te bewegen en om goed op je voeding en levensstijl te letten.

wandelen

Laagdrempelige oefeningen

Zit je veel? Doe mee en voel je weer helemaal fris en soepel. Het is leuk! De oefeningen duren maar 5 minuten en zijn eenvoudig thuis te doen. Bekijk enkele oefeningen van een vitaliteitscoach.

Voor als je veel binnen zit

Stretchen

Yoga oefeningen

Gebruik deze oefeningen om de balans op te maken, check in met lichaam en geest. Begin met het beoefenen van vertragen, het signaleren, strekken en gemakkelijk bewegen. Zet je in voor 30 dagen diep ademhalen en luisteren. Erken de afleidingen, de frustraties, de delen van het lichaam die meer liefde nodig hebben of in genezing zijn. Erken het allemaal! Yoga gaat over meer dan alleen een flexibel, sterk en strak lichaam. Het gaat om een ​​volledige geest, hart en lichaam.

30 Dagen yoga